Szablon pliku CSV dla zamówień sprzedaży

Od jakiegośczasu próbuję wdrożyć Odoo w firmie, w której pracuję. Próbuję zintegrować Odoo z selly i allegro, niestety jak dotąd z marnym skutkiem.

Czy jest jakiś sposób na automatyczne pobieranie zamówień/danych klientów? Czytam, szukam i jak dotąd nie znalazłam żadnej konkretniej podpowiedzi w temacie. Za każdym razem przy próbie importu CSV (zamówienie) widzę coraz to nowsze błędy i jak dotąd nie udało mi się zamieścić żadnego pliku z zamówieniem (między innymi brak klienta w bazie (choć jest), brak produktu w bazie, pusta wartość w kolumnie "partner_id" (?) i wiele innych - od błędnego formatu daty (tak, próbowałam ustawić ją kilkukrotnie) po najzwyklejszy błąd serwera).

Jak przygotować odpwoiedni plik CSV, aby uniknąć tych problemów? Szablony dla produktów klientów można znaleźć w samym odoo, niestety dla zamówień nic nie mogę znaleźć.

 

 

Paulina Sztyber
Paulina Sztyber
2
| 0 0 0
Data pytania 25.03.2017, 11:30
0
głos
307 Odsłony

Można stworzyć moduł importu takiego pliku z poziomu kodu mamy dostęp do całego ORM i w bardzo przyjemny sposób rozwiążemy problem relacji między obiektami.

Najbardziej elegancko jest wykorzytać api powyższych sklepów i zrobić synchronizację, zamiast bawić się z generowaniem i importem plików. Samo odoo ma świetne api, które daje dużo możliwości integracji, z zewnętrznymi systemami, aplikacjami.

Grzegorz Żurek
Grzegorz Żurek
0
| 0 0 0
Data odpowiedzi 12.04.2017, 09:19
0
głos

Poprawny import CSV zamówień faktycznie jest procesem doć trudnym. Wzorów, z tego co wiem, nie znajdziesz. Musisz zwrócić szczególną uwagę na wszystkie pola "wymagane" oraz na jednoznaczności wyboru/identyfikacji ID każdego rekoru w danym modelu. Bez nich żaden import sie nie uda. Kolejność importu: klient, produkty, zamówienie.  Błędy, które opisujesz raczej interpretowałbym jako błędy przygotowania pliku csv a nie jako błedy samego systemu.

Innym sposobem jest przygotowanie odpowiednich "konektorów" programowych, lecz to także nie jest prosty proces.

                                                                         

Janusz Stefaniak
Janusz Stefaniak
597
| 3 1 2
Data odpowiedzi 25.03.2017, 20:50
0
głos

Twoja odpowiedź

Spróbuj dać znacząca odpowiedź. Jeśli chcesz wypowiedzieć się na temat pytania lub odpowiedzi, po prostu użyj narzędzia komentowania. Proszę pamiętać, że zawsze można zrewidować swoją odpowiedź - nie ma potrzeby odpowiadać na to samo pytanie dwa razy. Także prosimy, nie zapomnij zagłosować - to naprawdę pomaga wybrać najlepsze pytania i odpowiedzi!

Zadaj Pytanie

Bądź na bieżąco

O tym forum

Forum dla profesjonalistów i entuzjastów systemu Odoo. Dyskusje, porady, opinie, komentarze.

Przeczytaj wytyczne

Narzędzia do pytań

4 obserwujący

Statystyki

Spytał/a: 25.03.2017, 11:30
Oglądano: 307 razy
Ostatnia aktualizacja: 12.04.2017, 09:19